Відповідно до визначеної мети основними завданнями навчання іноземної мови дітей дошкільного вікує:
Процес навчання дошкільнят іноземної мови будується за рядом загальнодидактичних та методичних принципів. Серед загальнодидактичних першорядного значення набувають принципи наочності, доступності, міцності та свідомості знань, науковості, активності, систематичності й послідовності, концентричності і повторюваності, індивідуалізації, розвивального і виховного навчання. Найважливішими методичними принципами у дошкільній лінгводидактиці є принципи комунікативності, домінуючої ролі вправ, взаємозв’язку різних видів мовленнєвої діяльності, урахування рідної мови. Ця система доповнюється також деякими принципами, запозиченими з методик інтенсивного навчання, зокрема, принципом поетапно-концентрованої організації навчального процесу.
Зміст навчання іноземної мови в сучасному дошкільному закладі дібраний автором відповідної програми Т.М.Шкваріною з урахуванням: забезпечення наступності іншомовного навчання у дошкільному та молодшому шкільному віці; мотивації, змісту й характеру спілкування дітей; частотності вживання лексичних одиниць дітьми певного віку; забезпечення повторюваності оперування лексичними одиницями, зразками мовлення, дібраними для вивчення та опрацювання у різних ситуаціях спілкування та мовленнєвих функціях; поступового ускладнення матеріалу в умовах системного навчання.
З огляду на те, що дошкільна освіта спрямована на формування у кожної дитини життєвої компетенції, то й іншомовна комунікативна компетенція (як її складова) також має формуватися за основними сферами життєдіяльності, визначеними Базовим компонентом дошкільної освіти. Відповідно до кожної сфери життєдіяльності педагог планує навчальний матеріал (лексичний, фонетичний, граматичний, зразки мовлення) за такими орієнтовними темами спілкування:
у сфері “Люди” — Знайомство”, “Моя сім’я”,
у сфері “Природа” — “Тварини”, “Їжа”, “Овочі і фрукти”, “Пори року”;
у сфері “Культура” — “Будинок”, “Меблі”, “Одяг”, “Ігри”;
у сфері “Я сам”— “Тіло людини”, “Робочий день”.
Ці теми можна варіювати, змінювати. Оскільки педагоги мають право користуватися різними посібниками та альтернативними програмами, не варто жорстко регламентувати, нормувати зміст та обсяг навчального матеріалу. Послідовність опрацювання тем має визначатися логікою появи та ускладнення комунікативних функцій: від слухання й розуміння до говоріння. Відтак, плануючи систему занять на навчальний рік, педагог самостійно визначає послідовність тем, добірку основних мовленнєвих зразків, сутність спілкування та дидактичних матеріалів для їх опрацювання з дітьми.
Дошкільникам легше отримувати й засвоювати знання в ігровій формі. Це аксіома. І навчання іноземної мови не виняток. У процесі мовленнєвих ігор діти так само, як і під час звичайних розваг, експериментують, фантазують, винаходять, активно взаємодіють із оточенням. Саме ігри додають різноманітності, збільшують мотивацію, стимулюють використовувати мову, зокрема й іноземну, у різних ситуаціях поза заняттями
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com